12 Ekim 2008 Pazar

İsviçre'de 30 bin kadın İslâm'ı seçti

Müslüman Kadınlar'a ait bir kuruluş tarafından açıklanan rapora göre, son yıllarda İsviçre'de 30 bin kadın İslâm'ı seçti. Swissinfo adlı internet sitesinin Monica Nur Sammour-Wüst adlı Müslüman kadınla yaptığı röportaj, İsviçreli kadınların neden İslam'ı seçtiklerini ortaya koyuyor. 30 bin İsviçreli kadının İslâm'ı seçtiği ifade edilen haberde, Monica Nur'un neden İslâm'ı seçtiği ve Müslümanca yaşam tarzını üzerinde duruluyor. Bir protestan olarak yetişen ve 13 yıl önce İslâm'ı seçen 35 yaşındaki Monica Nur Sammour-Wüst, hayatındaki mucizevi değişimin yaşandığı Sunday School'daki o anı şöyle anlattı:
"Öğretmenimiz bize Allah'ın her şeyi gördüğünü ve duyduğunu anlattı. Ancak Hazreti İsa'nın dünyaya bir aracı olarak gönderildiğini söyledi. Eve gittim, anneme 'eğer Tanrı her şeyi görüyor ve duyuyorsa neden aracıya ihtiyaç olsun ki' diye sordum. Şimdi, bir Müslüman olarak dua edeceğim zaman doğrudan Allah'a dua ediyorum.. Allah ile bağlantılı olmak zaten İslam'ın temeli.." 1992 yılında İslâm'ı seçtiğini belirten Nur, "Bir anda farkına vardım ki Ben Allah'a, peygamberlerine, meleklere, kadere, ve yeniden dirilmeye inanıyordum ve zaten bir Müslümandım" dedi.
"İslâm'da ayrıcalık yok"
Hayatın içinde yer alan bir kadın olarak Nur Sammour-Wüst, genel bir önyargı olan Müslüman kadının evinde oturması ve topluma çıkmaması anlayışını yalanlıyor ve kendisinin İsviçreli olmasının da herhangi bir ayrıcalık doğurmadığını söylüyor. "1400 yıl önce Peygamber zamanında kadınlar siyasi ve entelektüel alanda son derece aktiflerdi. Kadının eve hapsedilmesi İslâmi değil daha çok ataerkil bir yaklaşım" diyen Nur Sammour-Wüst'e göre İsviçre'de yaşayan Müslüman kadınlar sonradan İslâm'ı seçmiş İsviçreli Müslüman kadınlardan daha fazla sorunla karşı karşıya. Nur, Avrupa'daki göçmen Müslümanların en büyük sorununun dil yetersizliği olduğunu vurguladı.
Yeni Şafak 16 Mart 2005 Çarşamba

Hiç yorum yok: