12 Ekim 2008 Pazar

İyi ki babam rahip olmamış


Berlin ve Zürih'teki üniversitelerde antropoloji, coğrafya ve psikoloji eğitimi alan Katolik Stefan Welinfky, Mevlana'nın 734'üncü anma törenlerine katılmak için geldiği Konya'da, 17 Aralık gecesi Müslüman olarak Salim adını aldı. Almanya'da Friedrichshafen'de 1981'de Fransızca ve İspanyolca öğretmeni anne ve babanın çocuğu olarak doğan Stefan, babasının bir süre rahip olmak için kiliseye devam ettiğini, daha sonra kiliseden ayrıldığını ve ateist olduğunu söyledi. Salim, "Babam iyi ki kilisede rahip olmadı. Eğer rahip olsaydı, evlenemeyeceği için ben de doğmayacaktım ve bu güzellikleri yaşayamayacaktım" dedi.
Salim, yaşadıklarını şöyle anlattı: "Konya'da Müslüman olduktan sonra, arkadaşlarım elime kına yaktılar. Görenler bana sebebini soruyorlar. Ben de, 'Hz. Mevlana'nın Şeb-i Arus: Düğün Gecesi'nde İslam ve Hz. Peygamber ile buluştum ve düğün-bayram ettim' şeklinde cevap veriyorum."
Bir kaza Mevlana'ya kavuşma vesilesi oldu
48 yaşındaki İngiliz Lee Cartre, Fransa doğumlu bir İngiliz. Kaza geçiren arkadaşlarının, kendisini İstanbul'da karşılayamaması üzerine, bir Türk'ün tavsiyesiyle Konya'ya gidip Mevlana ile tanışmış ve Müslüman olarak 'Saadet' adını almış: "Huzurun kaynağının İslam olduğunu anladım."
29.12.2007

Hiç yorum yok: