13 Eylül 2008 Cumartesi

Ukraynalı Anastasya, “Ayşe” Alman Schmidt, “Cafer” oldu


Berlin’de 25 yaşındaki Hıristiyan Stefan Schmitt, Konya’da Müslüman olarak Cafer ismini alırken, Ukrayna’da da, Türk işçisi Hakan Günsever’le nişanlanan üniversite öğrencisi Pastuh Anastasya, İslâm’ı seçerek Ayşe ismini aldı. Schmidt, “Hırıstiyanlık manen bana soğuk geliyordu” derken, Ayşe Anastasya ise “İslâm dinini araştırdıkça, anlamaya ve benimsemeye başladım” diye konuştu.Berlin’de bir Türk’ün yanında çalışan 25 yaşındaki Hıristiyan Stefan Schmidt, Konya’da Müslüman olarak Cafer ismini aldı.Schmidt, yanında muhasabeci olarak çalıştığı iç mimari işleriyle uğraşan Turan Temiz ile Konya Müftüsü Mehmet Yavuz’u ziyaret etti.Müftü Yavuz, ilk olarak İslam’ı ve İslam’a göre Allah’ı, peygamberleri ve imanı anlatan ayetleri okudu. Ayetler, Schmidt’e tercüme edildi. Yavuz daha sonra İslam’a girmenin anahtarı olarak tabir ettiği Kelime-i Şahadet’i okuyarak, Schmidt’in tekrar etmesini istedi.Schmidt’in İslam’ı tercih etmesiyle kendisine tertemiz bir sayfa açıldığını ifade eden Yavuz, İslam’ın ve imanın şartlarını da okuyarak Schmidt’e anlattı.Schmidt, Müftü Yavuz’un neden Müslümanlığı seçtiğine yönelik sorusunu, “Çevremdeki Müslümanlardan etkilendim. Ku’ran-ı Kerim’in Almanca çevirisinden ayetler okudum ve çok etkilendim. Merak ettim ve İslam’ı araştırmaya başladım. Camilere gittim, orada manevi bir hava hissettim. İslam’ın boş olmadığını, Hıristiyanlık’tan manevi bir sinyal alamadığımı hissettim. Hıristiyanlık soğuk geliyordu” diye cevapladı.Yavuz, Müslüman olan Schmidt’e sertifikasını verdi.Anastasya “Ayşe” adını aldıUkrayna’da bir şirkette çalışan Hakan Günsever’e aşık olup nişanlanan üniversite öğrencisi Pastuh Anastasya, Osmaniye’ye gelerek düzenlenen ihtida töreniyle Müslüman oldu. Müftü, “Ayşe” adını alan Anastasya’ya Kur’an-ı Kerim hediye etti. Alınan bilgiye göre, Ukraynalı üniversite öğrencisi Pastuh Anastasya (21), 1 yıl önce Ukrayna’daki bir Türk şirketinde çalışırken tanıştığı Hakan Günsever’e (26) gönlünü kaptırdı. Evlenmeye karar veren Anastasya, Hakan Günsever ile nişanlandıktan sonra İslam dinini seçerek Müslüman olmak için Osmaniye’ye geldi. Osmaniye Müftülüğü’nde düzenlenen ihtida töreniyle Müslüman olan Anastasya, daha sonra ismini de değiştirerek Ayşe adını aldı. Müftü Zeki Sarılar, Ayşe adını alan Anastasya’ya hiçbir zorlama ve baskı altında olmadan İslam dinini seçip seçmediğini sordu ve kabul etmesinin ardından 3 kere kelimeyi şahadet getirtti. Kelimeyi şahadeti telaffuz etmesine şaşıran Sarılar, Ayşe’yi tebrik etti. Sarılar, daha sonra Hakan Günsever’e de nasihat ederek, “Burada Ayşe’nin batıl dinden hak dinine dönmesi gerçekleşti. Müslüman olarak doğan Ayşe’nin Müslümanlığı böylece tescil edilmiş oldu. Bir insanın hidayetine vesile olmanın sevabını, teraziler tartamaz. Bundan sonra Ayşe, sana Allah’ın bir emanetidir. Irzı, namusu, günahı ve sevabıyla her şeyi sana aittir. Yaşantısında da Türk-İslam örf, adet ve geleneklerine göre yaşamasına yardımcı olmalısın” dedi. Sarılar, daha sonra Ayşe’ye Kur’an-ı Kerim ve dini bilgiler içeren kitap hediye edip bir buket çiçek verdi.


Milli Gazete 01.10.2005

Hiç yorum yok: