13 Eylül 2008 Cumartesi

Şahadet getirdi, sevinç gözyaşlarını tutamadı

Antalya’nın Alanya ilçesinde Müslüman olan Alman turist kelime-i şahadet getirirken sevinç gözyaşlarını tutamadı. Müslüman olmak istediğini söyleyerek Alanya Müftülüğü’ne başvuran 54 yaşındaki Alman turist Edith Gebauer, “Edibe” ismini aldı. Gebauer, kendisini en çok ezanın etkilediğini anlattı. Alman Gebauer için Alanya Müftülüğü’nde ihtida programı düzenlendi. Alanya Müftüsü Muhammet Gevher, İslam dininin şartlarını anlattıktan sonra Alman Gebauer’e içten bir şekilde şartları kabul edip etmediğini sordu. Şartları kabul eden Gebauer, Alanya Müftüsü Gevher’le birlikte Kelime-i Şehadet getirerek Müslüman oldu. “İslam dinini seçerek müslüman olmak demek ebedi mutluluğu seçmiş olmak demektir.” diyen Gevher, “Müslümanlığı seçmekten daha güzel bir şey olamaz. Allah geçmiş günahlarını affedecektir. Dualarımız bu yöndedir. Hayırlı olur inşallah” diye konuştu. “Müslüman olmakla iç huzuru buldum” Müftü Gevher’in bu sözlerinin ardından kendini tutamayarak gözyaşlarına boğulan Gebauer, “Şimdi kendimi çok mutlu ve hafiflemiş hissediyorum. Müslüman olmakla iç huzuru buldum ve rahatladım.” diyerek mutluluğunu dile getirdi. Daha sonra Alanya Müftüsü Gevher, Alman Gebauer’e ihtida belgesi verdi. Gebauer, önümüzdeki günlerde Alanya’ya yerleşmeyi düşünüyor. Bir Türk aileyle tanışması kendisi için dönüm noktası olan Gebauer, “Türk ailenin evine gidip gelmeye başladım. Orada aile yapılarının ne kadar düzgün ve birbirlerine karşı ne kadar saygılı olduklarını gördüm. Özellikle ibadetlerine çok büyük önem vermeleri beni çok etkiledi. İlerleyen günlerde Alanya’ya yerleşeceğim” dedi.
Milli Gazete
20.04.2006

Hiç yorum yok: