21 Eylül 2008 Pazar

Avustralyalı Anna Lee`nin ilk orucu

Büyük Beklentiler

Hem heyecanlıyım, hem de kaygılıyım. Heyecanlıyım çünkü bu benim ilk Ramazanım. Ayrıca Ramazanla alakalı birçok hadis ve dini yazı okumuştum. Benim öğrendiğim Ramazan, sadece oruç tutmak değil. Oruç, Ramazanın sadece bir bölümü.Ramazanın en heyecan verici kısmı ise Allah`ı memnun etmek ve Ramazan doğru bir şekilde, güzel niyetler ve amellerle geçirildiğinde bir önceki Ramazandan itibaren ki tüm günahlar affediliyor. Bu, Ramazanın birçok açıdan insanların menfaatine olan taraflarından biri.Çok bocalamamak için, Ramazan başlamadan önce oruç tutmayı denedim. Benim karşılaştığım ev büyük problem susuzluktu. Acıkmaktan ziyade susuyorum. Orucun zorlaşmaya başladığında işe yaradığını düşündüğüm şey, her neye odaklanıyorsam onu değiştirmekti. En çok ta tuttuğum oruçtan dolayı Allah`ın vereceği mükâfatı düşünmeye çalıştım. Ne kadar çok sıkıntı çekiliyorsa, o kadar da mükâfat veriyor Allah. Mükâfatlar, mükâfatlar, mükâfatlar!Daha önceki oruç deneyimim beni fiziksel olarak daha da güçlü kıldı. O gece daha az uyumama rağmen, daha da iyi dinlendim.İnşallah teravih namazlarına da giderim. Çünkü cami evime yakın değil ve pek gidebilecek gibi değildim.Ramazanın başlangıçta zor olacağını bekliyorum. Sonra alıştıkça kolaylaşacak. Daha önce de söylediğim gibi Ramazan sadece oruç tutmak değil. İnsan kendini zararlı bir takım alışkanlıklardan da uzak tutmuş olacak, bir başka değişle Ramazan, insanın kendini düzeltmesi gereken bir zaman.Yani yalan yok, gıybet yok, haram düşünüp, harama bulaşmak yok. Ve daha çok Allah`ı anıp, ibadet edip, İslam`ı Kur`an okuyarak ve peygamber kıssalarıyla daha da iyi anlamak. Sadece kendim için değil, sevdiklerimi, arkadaşlarımı ve toplumu da düşünerek nasıl onlara hayrım dokunacak işler yapabilirim diye niyetlendim. Bunun için İslam`ı daha çok yaşamam gerekiyordu. Bu ay benim için, İslam inancımın daha da artması ve Allah`a daha da teslim olmam demek. Şeytanın bütün bir Ramazan boyunca zincire vurulmuş olması beni cesaretlendiriyor, böylece bizim kötülük yapmamız için uğraşamayacak. Benim anladığım kadarıyla bu ay, sahip olduğum kötü alışkanlıklardan kurtulmam için en iyi ay olacak. Şeytan beni kışkırtamayacağı için o zaman tüm yaptıklarımdan kendimi sorumlu tutacağım, Şeytanı suçlayamayacağım.
Sahura kalmak çok güç bir deneyim olacak ama orucun önemli bir kısmını oluşturuyor ve sahura kalktığımız zaman bile Allah bize mükâfat veriyor. Bu yüzden sahura önem vereceğim.Ramazanın sonuna doğru tüm çabalarımdan dolayı huzurlu hissetmek istiyordum. Elimden gelenin en iyisini yaptığımı hissetmek istiyordum. Asla mükemmel olmayacak, biliyorum ama niyetin sonrasında elimden gelenin en iyisini yaptığım zaman huzur bulacağım. Hepsinden önemlisi niyettir.Biraz kaygılı oluşumun sebebi Ramazanda gereğince oruç tutamamak. Ayrıca orucum düzgün olmayacak ve sayılmayacak diye endişeleniyorum ve bendeki kötü alışkanlıklarla gereğince mücadele edemeyeceğimden korkuyorum.İnşallah Ramazanda tümden oruç tutabilirim. İnşallah Allah`ı hoşnut edebilirim. İnşallah Ramazanın sonunda daha iyi bir Müslüman olurum. İnşallah kötü alışkanlıklarımdan kurtulurum. İnşallah Allah günahlarımı affeder.


Susuzluk ve ibadet huzuru
Oruç tutarken her zaman kendimi susuz hissediyorum. Ramazanın ilk gününde gerçekten de mücadele veriyordum, soluk bile alınamayacak sıcak ve bunaltıcı bir hava vardı ve maalesef günün büyük bir bölümünü dışarıda geçirmek zorundaydım. Zorluklar karşısında Allahın bahşedeceği mükâfatlar benim huzur kaynağımdı.O ana kadar düşündüğümden daha az sıkıntılıydı. Gittiğim her yerde yiyip içen insanlar görüyordum. Ama her sabah sahura kalkıyordum. Sahur gerçekten de fark ettiriyor.Benim ilk gerçek Ramazan deneyimim sabah namazlarıydı. Gerçekten de bir farklılık hissettim. Kalbimde harikulade bir huzur vardı. İbadetlerimde bir huzur ve itminan vardı. Genellikle Şeytandan daha önce gelen vesveseler yoktu. Daha önce hiç hissetmediğim kadar ibadet huzuru duydum. Sadece Allah`a kulluk etmeye odaklandım. Daha önce hiç yaşamadığım ve tüm Ramazan boyunca hiç yaşamayı tahmin etmediğim bir şeydi.


Oruç tutmak güvenli bir şey mi?
Orucun etkisiyle Ramazan oldukça hızlı geçti. Allah beni affetsin Teravih namazlarını planladığım gibi kılamadığım için oldukça üzgündüm. Günler geçtikçe oruç daha da kolay bir hal aldı, Ramazanın ilk günlerinde olduğu gibi açlık ve susuzluk hissetmiyorum.Şu ana kadar fark ettiğim ilginç şeylerden biri gayri Müslimlerin tavrıydı. Oruç tutmak çok büyük bir mevzu olarak görünüyor. Gayri Müslim tanıdıklarımdan biri benim oruç tutuğumu öğrenince çok merak etmişti. Bana oruçla alakalı sorduğu sorulardan, oruçtan korktuğu fark ettim.`O kadar uzun saatler boyu` diye konuşuyordu diğerlerinin yanında. Orucun insana verdiği güvenden dolayı da ciddi bir endişe duyuyorlardı.Bu, birçok şeyi fark etmeme yardımcı oldu. Benim için önemli olan zorluktan çok mükâfattı. Yaratılıştaki o büyük programda, sahip olduğumuz ve olacağımız nimetler içinde küçük bir fedakârlıktı.Bu Ramazanda normalden daha çok İslami kitap okudum. Öğrenecek o kadar çok şey var ki. Okuduğum hadislerin muazzam olduğunu gördüm. Ve bu olayların 1400 yıldan daha önce olduğunu görmek ve hala günümüzle bağlantılı olduğunu görmek de muhteşem. Allah gerçekten de tüm zamanların en mükemmel dinini yaratmış.Orucun diğer boyutlarıyla da ilgilenmek istedim, yani sadaka vermek. Daha önce bana Allah`ın bizle sadece ilgilenmediği aynı zamanda güç verip, daha az maddi imkanı olanlara da yardım etmemizde bize yardımcı oluyor. Ve verdiğimiz sadakadan dolayı Allah bizi mükafatlandırıyor. Ne kadar güzel, değil mi?Belki de şu ana kadar benim için en zor olan sahura kalkmaktı. Zamanla daha da kolaylaşıyor ama bunun bir sonucu olarak daha az uyumaya alışmaya çalışıyorum ve gün boyunca yorulma hissine bir son vermek istiyorum. Bazen inanılmaz derecede zor oluyor sahura kalkmak. Ama sahursuz günün çok zor geçtiğini bir kez denediğim için biliyorum.


---------------------


Anna Lee, yirmi yaşlarında İslam`ı seçen Avustralyalı bir kişidir.
2008-09-05 www.timeturk.com

Hiç yorum yok: