23 Eylül 2008 Salı

İtalyan Genç Müslüman Oldu


Türk kızı Ender Dişli ile İtalyan Luca Franco'nun aşkı engel tanımıyor. Almanya'da doğup büyüyen 27 yaşındaki Ender ile evlenmek isteyen yaşıtı Luca dinini değiştirip Müslüman oldu. İsviçre'de ünlü bir saat şirketinde üst düzey yönetici olarak çalışan Luca 8 ay önce iş görüşmesi için gittiği Almanya'da tanınmış bir tekstil şirketinde moda tasarımcısı olarak çalışan Ender ile tanıştı. Genç kızın, Franco'nun üzerindeki tişörtün tasarımının kendisine ait olduğunu söylemesi üzerine ikili arasında başlayan sohbet kısa sürede aşka dönüştü. Çift evlenmeye karar verince genç kızın ailesiyle tanışan Luca, Müslüman olmak istediğini söyledi. Geçtiğimiz hafta İsviçre'de sünnet olan İtalyan genç üç günlüğüne geldiğiTürkiye'de müstakbel kayınpederi Hopalı işadamı Ulvi Sinan Dişli'yle Eyüp Sultan Camisi'ne giderek Kelime-i Şehadet getirdi. Müslüman olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Luca "Almanca, İngilizce ve İtalyanca olarak Kuran'ı okudum. Müslümanlığın Saddam Hüseyin, Usame Bin Ladin'den ibaret olmadığını gördüm" dedi.'YENİDEN Mİ DOĞDUM?' Ender ise daha önce İtalyanlar'a sempati duymadığını belirterek, Luca'yı tanıdıktan sonra düşüncelerinin değiştiğini söyledi. 35 yıldır Almanya'da yaşayan tekstilci işadamı baba Ulvi Sinan Dişli ise, "Kızım da kendi dininden olmayan birisiyle evlenmek istemezdi. Luca da Müslüman olmayı seçti. Cami çıkışında da bana, 'Şimdi ben yeniden mi doğdum' diye sordu" dedi.

http://arsiv.sabah.com.tr/2006/02/28/


Hiç yorum yok: