21 Eylül 2008 Pazar

Amerikalı kız oruçtan etkilendi Müslüman oldu


ABD`nin Kaliforniya eyaletindeki Murrieta şehrinde yaşayan 19 yaşındaki Ashley Mountasir, Haziran`da Müslüman oldu ve ilk orucunu içinde bulunduğumuz Ramazan`ın ilk günü tuttu.İslam dinine ilk kez iki yıı önce yine bir Ramazan ayında Müslüman erkek arkadaşı Taha`nın oruç tutmasını izleyerek ilgi duyduğunu belirten Ashley, önceleri Katolik olduğunu söyledi.Taha ile evlendikten sonra kendi isteği ile Müslüman olan Ashley, şimdi kocası ile birlikte Ramazan oruçlarını tutuyor. 16 saat olmasına rağmen oruç tutmanın zor olmadığını belirten Ashley, `Vücudum bana aç değilim diyor. Vücudumun hiç bir şeye ihtiyacı yok. Allah için oruç tutuyorum.` dedi.Ashley Mountasir, Temecula Vadisi`ndeki İslam Merkezi`nde Pazar gecesi yapılan ibadetlere katılan yeni Müslüman olanlardan biri. Ramazan Pazar akşamı başladı. Pazar gecesi İslam Merkezi`nde iki kişi daha Müslüman oldu.


The Press-Enterprise`ın haberine göre, Ashley Mountasir, iki yıl önce arkadaşları vesilesi ile tanıştığında Taha`nın Müslüman olduğunu bilmiyordu. Neden oruç tuttuğunu sorduğunda Müslüman olduğunu öğrendi. Ashley ise Katolik fakat kiliseye çok az gitmiş.Ashley, 23 yaşındaki Taha ve annesi Nefisse Larson`a bir çok soru sordu. Öncelikle Ramazan ve daha sonra genel olarak İslam hakkında sorular sordu. Öğrendikçe daha çok soru sormaya devam etti. Sık sık camide namaz kılmaya başladığını söyleyen Ashley, `Camiye her geldiğimde, içimde bir huzur duyuyordum. Mutlu oluyordum. Ancak ne zaman kiliseye gitsem, kendimi gergin hissediyordum.` dedi.Haziran`da Müslüman olan Ashley Mountasir, Taha ile Eylül`de evlendi. Müslüman olması için kocası baskı yapmadı. İslam dininde Müslüman olmanın çok sadece olduğunu söyleyen Ashley, `Kendimi hiç Allah`a bu kadar yakın hissetmemiştim. Kendimi korunmuş gibi hissettim. Sanki biri beni hep izliyor.
Anne ve babasına evlendiğini ve Müslüman olduğunu bilmediklerini söyleyen Ashley, anne ve babasının Taha`yı beğendiklerini ve kendisinin bir Müslüman ile arkadaşlık yapmasına karşı çıkmadıklarını söyledi. Ancak Müslüman olduğunu söylediğinde nasıl bir tepki vereceklerinden endişe ediyor.


IRAK`TA EZAN SESLERİNDEN ETKİLENDİ
Mountasir, camide bir kaç düzine kadın ve kızla birlikte namaz kılıyor. Caminin ön tarafında ise 100`den fazla erkek namaz kılıyor.Camide iki kişinin İslam dinine geçmek istediklerini söyleyen Ashley, bunun üzerine caminin imamı Mahmud Harmoush`un iki kişiye kelime-i şehadeti Arapça sonra İngilizce tekrar ettirdiğini belirtti. Müslüman olan iki kişiden biri olan Alex Ruval, 2003 ve 2004`te Amerikan askeri olarak Irak`ta bulunduğu sırada İslam`a ilgi duymuş.Alex Ruval, Irak`ta bulunduğu sırada camilerden gelen ezan sesinden etkilendiğini belirterek `Ezan sesleri içimi ısıtıyordu. İnsanları nasıl bir araya getirebildiğini görebiliyordum.` dedi.

04 -09-2008 DunyaBulteni.Net

Hiç yorum yok: