13 Eylül 2008 Cumartesi

Alman gelin Müslüman oldu

Çorumlu Mikail Ceylan ile evli olan Alman Nicole, Müslüman oldu.Almanya'da grafikerlik yapan Mikail Ceylan (29), 2 yıl önce Alman vatandaşı Nicole (24) ile evlendi.Evlendikten sonra adını Merve olarak değiştiren Nicola Ceylan, eşinin önerisi, kendi isteği ve ailesinin de izniyle Müslümanlığa geçmek istedi. Çorum İl Müftülüğü'nde müftü Dursun Kaplan'ın katılımıyla düzenlenen törende kelime-i şahadet getirerek Müslüman olan Merve Ceylan'a ihtida belgesi (din değiştirildiğinde verilen belge) ile Kuran-ı Kerim'in Almanca meali hediye edildi. Kaplan, genç çifte ömür boyu mutluluklar diledi ve Merve Ceylan'ı Müslümanlığı kabul edişi nedeniyle kutladı. Merve Ceylan da yaptığı açıklamada, Mikail Ceylan ile yaklaşık 6 yıl önce tanıştığını, uzun bir beraberliğin ardından hayatlarını birleştirmeye karar verdiklerini söyledi. Türk gelenek ve göreneklerinin kendisini büyülediğini ifade eden Merve Ceylan, şunları kaydetti:''Müslümanlığa bakış açım benim için çok farklı boyutlardaydı. Türklerin gelenek ve görenekleri beni adeta büyülemişti. Bunun üzerineMüslümanlığı araştırmaya başladım. Müslümanların birbirlerine bağımlılığı beni çok etkiledi. Bunların üzerine eşimin de önerisiyle kendi isteğimle ve ailemin de onayını alarak Müslümanlığı seçtim.''
Milli Gazete /27.08.2005

Hiç yorum yok: