21 Eylül 2008 Pazar

İsviçre`de 30 bin kadın İslam`ı seçti

İsviçre`de 30 bine yakın kadının Müslüman olduğu belirtildi. İsviçreli kadınların İslam`ı seçme nedenlerini araştıran Swissinfo adlı internet sitesi, yeni Müslüman olan Monica Nur Sammour-Wüst ile yaptığı röportajda bu ilginin nedenlerini araştırdı
Müslüman Kadınlar`a ait bir kuruluş tarafından açıklanan rapora göre, son yıllarda İsviçre`de 30 bin kadın İslam`ı seçti. Swissinfo adlı internet sitesinin Monica Nur Sammour-Wüst adlı Müslüman kadınla yaptığı röportaj, İsviçreli kadınların neden İslam`ı seçtiklerini ortaya koyuyor. 30 bin İsviçreli kadının İslam`ı seçtiği ifade edilen haberde, Monica Nur`un neden İslam`ı seçtiği ve Müslümanca yaşam tarzını üzerinde duruluyor. Bir protestan olarak yetişen ve 13 yıl önce İslam`ı seçen 35 yaşındaki Monica Nur Sammour-Wüst, hayatındaki mucizevi değişimin yaşandığı Sunday School`daki o anı şöyle anlattı: `Öğretmenimiz bize Allah`ın her şeyi gördüğünü ve duyduğunu anlattı. Ancak Hazreti İsa`nın dünyaya bir aracı olarak gönderildiğini söyledi. Eve gittim, anneme `eğer Tanrı her şeyi görüyor ve duyuyorsa neden aracıya ihtiyaç olsun ki` diye sordum. Şimdi, bir Müslüman olarak dua edeceğim zaman doğrudan Allah`a dua ediyorum.. Allah ile bağlantılı olmak zaten İslam`ın temeli..` 1992 yılında İslam`ı seçtiğini belirten Nur, `Bir anda farkına vardım ki Ben Allah`a, peygamberlerine, meleklere, kadere, ve yeniden dirilmeye inanıyordum ve zaten bir Müslümandım` dedi. `İslam`da ayrıcalık yok` Hayatın içinde yer alan bir kadın olarak Nur Sammour-Wüst, genel bir önyargı olan Müslüman kadının evinde oturması ve topluma çıkmaması anlayışını yalanlıyor ve kendisinin İsviçreli olmasının da herhangi bir ayrıcalık doğurmadığını söylüyor. `1400 yıl önce Peygamber zamanında kadınlar siyasi ve entelektüel alanda son derece aktiflerdi. Kadının eve hapsedilmesi İslami değil daha çok ataerkil bir yaklaşım` diyen Nur Sammour-Wüst`e göre İsviçre`de yaşayan Müslüman kadınlar sonradan İslam`ı seçmiş İsviçreli Müslüman kadınlardan daha fazla sorunla karşı karşıya. Nur, Avrupa`daki göçmen Müslümanların en büyük sorununun dil yetersizliği olduğunu vurguladı.

16-03- 2005
Yeni Şafak

Hiç yorum yok: