21 Eylül 2008 Pazar

CEZAEVİNDE MÜSLÜMAN OLDU


Burdur Cezaevi'nde tutuklu bulunan Bulgaristan vatandaşı Milen Emtimov Tudev, yaptığı araştırmalar sonunda İslam dinini tercih ederek Müslüman oldu.Üniversite mezunu olduğu öğrenilen Tudev, çocukluğundan beri Hıristiyanlık'ı benimseyemediğini ve sonunda doğru kararı verdiğini söyledi.65 yaşındaki Milen Emtimov Tudev, Burdur Müftülüğü'ne iletilmek üzere yazdığı dilekçede Müslüman olmak istediğini bildirdi. Dilekçeye olumlu yanıt veren Müftü Halil Arık, ihtida işlemi için Burdur Cezaevi'ne gitti. Burada gerçekleştirilen ihtida töreninde konuşan Tudev, yaptığı araştırmalar neticesinde İslam dininin hak din olduğunu kabul ettiğini bildirdi.Komünist bir ülkede ve ateist bir anne-babadan doğduğunu açıklayan Tudev, "Komünist bir rejimin yönetiminde yaşadığım halde Allah'ın varlığına ve birliğine inanıyordum. Bir an evvel bu karanlık hayattan kurtulmanın yollarını arıyordum. Derken kaçmaya karar verdim ve 1970 yılında Bulgaristan'dan kaçmaya çalışırken sınır kapısında vuruldum. Bulgaristan'dan kaçtıktan sonra da Almanya'ya gittim. Din konusunda detaylı araştırmalar yaptım. Katolik Kilisesi'nin neler yaptığını bizzat gördüm ve kilise hakkında kritik yapan kitaplar okudum. Sonunda İslamiyet'in bana en uygun ve gerçek din olduğuna karar verdim" diye konuştu.Tufev, ismini de bundan sonra Mustafa Osmanoğlu olarak değiştirdiğini açıkladı. Tudev, "Mustafa'yı Peygamberimizin ismi olduğu; Osman'ı da Osmanlı İmparatorluğu'nun kurucusunun ismi olduğu için seçtim. Ramazan ayından önce hükümlülüğüm bitecek, yani cezaevinden tahliye olacağım. Uzun süre gurbette kalan bir insan olarak bundan sonraki yaşamımı Müslüman bir ülkede sürdürmek istiyorum" ifadelerini kullandı.İhtida merasiminde tercümesi ile birlikte Bakara Suresi'nin 3. ayetinin okunmasından sonra konuşan İl Müftüsü Halil Arık ise, "Elhamdülillah, burada Allah'ın doğru yolu olan İslam'a girecek bir zatın şahadetine tanıklık yapmak üzere toplandık. Yüce dinimizi çok ciddi bir şekilde inceleyerek Müslüman olan zat, öyle sıradan bir kişi değil. Fabrikatör, üniversite eğitimi alan ve 2 çocuğu bulunan bir mühendistir. Bu tören bizi çok duygulandırdı ve mutlu etti" dedi.Bulgar Milen Emtimov Tudev, daha sonra şehadet getirerek Müslüman oldu.ELHAMDULILLAH!Kaynak:

http://www.siladanhaber.com

21 Temmuz 2007

Hiç yorum yok: