7 Eylül 2008 Pazar

Barcelonalı yıldız futbolcu Müslümanlığı seçti...

Geçtiğimiz ay İspanyol devi Barça'ya imza atan Fransız futbolcu Eric Abidal, İslam'ı seçerek Bilal adını aldı... Bilal, İslamiyet'i seçmesini şöyle anlattı. Müslüman Bilal çocukken aynı mahallede kaldığı Müslümanların İslam'ı seçmesinde etkili olduklarını söyledi. Geçtiğimiz ay İspanyol devi Barcelona'ya transfer olan ünlü Fransız oyuncu Eric Abidal, İslam'ı seçerek Müslüman oldu. Müslüman olduktan sonra Bilal ismini alan Abidal, küçük yaştan beri İslam'a büyük ilgi duyduğunu söyledi. Cezayirli Müslüman bir kadınla evlenmesinin İslam'ı seçmesinde etkisinin olmadığını ifade eden Eric Abidal, küçük yaşlarda büyüdüğü mahallede bulunan Müslümanların kendisi üzerinden büyük etki bıraktığını açıkladı. Eric Abidal (Bilal) transfer olduğu İspanya'daki İslam'ın kadim izlerinin de kendisini çok etkilediğini kaydetti. 11 Temmuz 1979 Fransa Lyon doğumlu olan Bilal Abidal, geçtiğimiz ay dört yıl için 15 milyon euro karşılığında Barcelona'ya imza attı. Abidal 2004 yılında Lille'den Lyon'a geldi ve burada üç kez Fransa ligi şampiyonluğu yaşadı. 2004 yılında Lille'den Lyon'a gelen Bilal'in en iyi dostu Franck Ribery de geçtiğimiz yıllarda İslam'ı seçmiş, Bilal adını almıştı. BU BENİM TERCİHİM Galatasaray'ın eski futbolcusu Ribery İslam'ı seçmesini de şöyle değerlendirdi, “Bir çocukken bütün zamanımı Müslümanlarla geçirdim, bu benim tercihim, kimse bana bunu seç diye söylemedi, sebeplerimi de kendime saklıyorum”. MAÇA DUA ETMEDEN BAŞLAMIYOR Futbolun çirkin kralı olarak adlandırılan Ribery başka bir röportajında “Çok zor bir hayatım oldu. Zihnimde aradığım barışı İslam'da buldum” diye bu konuyu açıklıyor. Fransa'daki Müslüman cemiyetlerinden Shehada'nın Başkanı Steve Bradore de Müslüman Fransızların Franck Ribery'yle gurur duymaları gerektiğini belirterek, “Müthiş performansı ve alçakgönüllülüğüyle hepimiz için gurur kaynağı. Müslümanlar onu örnek almalı” dedi.

Hiç yorum yok: