13 Eylül 2008 Cumartesi

Belaruslu Pina Hem Müslüman hem de gelin oldu

Tatil için geldiği Alanya'da Ramazan'dan etkilenen Beleruslu turist İslamiyet'i seçti. Müslüman olduktan sonra Ayşegül ismini alan turist, iki yıl önce tanıştığı Türk genciyle de nikah masasına oturarak gelin oldu.
Beleruslu Tatsiana Pina, tatil tercihini iki yıl önce olduğu gibi yine Türkiye'den yana kullandı. Ezan, namaz ve Ramazan'da tutulan oruçtan etkilenen Pina, Müslüman olmaya karar verdi. Alanya'da turizm sektöründe çalışan arkadaşı Oğuz Ezgen'in (28) yardımıyla camide imam hatip nezaretinde Kelime-i Şahadet getirip Müslümün olan Pina, Ayşegül ismini aldı.
Ramazan'da insanların kendini sınırlayarak oruç tutmasının kendisini derinden etkilediğini belirten Pina Müslüman olma hikayesini şöyle anlattı:"İki yıldır Alanya'ya geliyordum. Ancak bu yıl ilk defa Ramazan ayında geldim ve çok etkilendim. Müslümanların dinlerine olan bağlılığı ve birbirlerine olan saygısı, sevgisi çok güzel. Günün 5 vakti değişik seslerden okunan ezanlar çok etkileyici. Sonuçta kararımı verdim ve İslam'ı seçtim. Müslüman olduğum için mutlu ve huzurluyum. İlerleyen zamanlarda ben de oruç tutacağım, namaz kılacağım. " Daha önce Ezgen ile evlilik kakarı alan Pina, nikah masasına oturarak dünya evine girdi. Çiftin Alanya Belediyesi Evlendirme Dairesi'nde yapılan nikah töreninde beyaz gelinlik giyen Türk gelini Ayşegül, Türkçe 'evet' diyerek Ezgen'in eşi oldu. Nikahtan sonra Türk geleneklerine göre kayınvalidesine çikolata ikram eden Ayşegül, daha sonra aile fertlerinin elini öptü. Türk gelenek ve göreneklerine göre evlenenen Beleruslu gelin çok mutlu olduğunu söyledi. Hayatını birleştirdiği Oğuz Ezgen'in çok iyi bir insan olduğunu ifade eden Ayşegül, Türk biri ile evlendiği için kendini şanslı hissetiğini belirtti.
Oğuz Ezgen ise iki yıl süren beraberliklerini nikah masasında sonlandırdıklarını, Pina'nın düğünden önce Müslüman olmasının ise kendisini çok mutlu ettiğini söyledi.
Yeni Şafak
21.09.2007

Hiç yorum yok: