13 Eylül 2008 Cumartesi

Ukraynalı Anna neden Aylin oldu


Ukrayna uyruklu Anna Golubova, neden Müslüman olduğu sorusuna şu cevabı verdi: "Çünkü ben huzuru bu dinde buldum. Nazilli'ye gelerek Müslüman oldum. İnanın çok mutluyum. Eşim okulunu bitirdiğinde Nazilli'ye yerleşeceğiz.”
AYDIN (A.A)Ukrayna'da öğrenim gördüğü üniversitede tanıştığı Türk genci Ersan Karaman ile İstanbul'da evlenen Ukrayna uyruklu Anna Golubova (23), Müslüman oldu.
Aydın'ın Nazilli ilçesinde müftülükte düzenlenen ihtida merasiminde Müslüman olan Golubova, “Aylin” adını aldı. Nazilli Müftüsü Halit Sezgin, yeni yılın ilk ihtida merasimini yaptıklarını belirterek, “Aylin” adını alan genç kadına Kur'an-ı Kerim ve dini kitaplar hediye etti.
Aylin Golubova, AA muhabirine, üniversitede tanıştığı Nazillili Ersan Karaman'a gönül verdikten sonra İslam dini hakkında bilgi edindiğini ve İslam dininde huzur bulduğunu belirtti.
Ersan Karaman ile İstanbul Büyükşehir Belediyesinde nikah kıydıklarını belirten Gulubova, 15 gün sonra mevlit okutarak düğün yapacaklarını bildirdi.
Ülkesinde Müslümanlığın yaygınlaşması için çaba harcayacağını ifade eden Gulubova, şunları söyledi:
“Ersan ile Tawria Üniversitesinde tanıştık. Ben bankacılık bölümünü bitirdim. Kendisi ise Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde 4'üncü sınıfta okuyor. Birlikteliğimizi evlenerek sürdürmeye karar verdik. Evlendikten sonra İslam dinine geçmeye karar verdim. Çünkü ben huzuru bu dinde buldum. Nazilli'ye gelerek Müslüman oldum. İnanın çok mutluyum. Eşim okulunu bitirdiğinde Nazilli'ye yerleşeceğiz.”
Ersan Karaman da Gulubova'ya Müslüman olması yönünde bir telkinde bulunmadığını belirterek, şöyle dedi:
“Kendisi ben söylemeden Müslüman olacağını söyledi. Çok sevindim. Nazilli'ye gelerek Müslüman oldu ve Aylin adını aldı. Şimdi Ukrayna'da okulumun bitmesini bekliyoruz. Okulumdan mezun olduğumda Nazilli'ye yerleşmeyi düşünüyoruz. Çünkü eşimde Nazilli'yi çok sevdi. Nazilli'de öğretmenlik yapmayı düşünüyorum.”
Yeni Şafak
20.01.2008

Hiç yorum yok: