17 Haziran 2009 Çarşamba

Müslüman oldular diye sınır dışı edildiler

Myanmar'da Hussein Johar ve ailesi Budizm'den İslamiyet'e geçince kendi ülkelerinden dışlandılar. Myanmarlı 48 yaşındaki Hussein Johar, Müslüman oldukları için hükümet tarafından sınır dışı edildiklerini ileri sürerek, Suudi Arabistan hükümeti ve Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği tarafından, mülteci olarak kabul edildiğini söyledi. Burada da hayata tutunmak isterken sadece kendisinin sırın dışı edildiğini ileri süren Hussein Johar, "Myanmar'da bazı aile fertlerimiz Müslüman olduğu içinkatledildi. Suudi Arabistan'a yerleştikten sonra burada ailemden koparılarak bir süre hapis yattım. Tekrar sınır dışı edildim ve Pakistan'a gönderildim. Ailemi bulmak için yetkililerden yardım istedim ancak bir türlü sonuç alamadım" dedi. Ailesini bulmak için her yolu denediğini söyleyen Hussein Johar, "Eşim ve 5 çocuğuma kavuşmak için Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği'nden irtibatımı koparmamaya çalıştım. Ailemi bulma umuduyla İran'a gönderildim ve burada sonuç alamayınca beni tekrar Pakistan'a göndermek istediler. Bende ailemi bulmak için çeşitli yollara başvurdum ve bu kez Türkiye'ye geldim. Günlerce gece gündüz demeden İran sınırını yürüyerek geçtim ve Türkiye'ye ulaştım. Ankara'da bulunan Birleşmiş Milletler YüksekKomiserliği ile yaptığım görüşmeler de bir türlü sonuç alamadım" diye konuştu. 3 yıldır haber alamadığı eşi ve 5 çocuğunun hayatından endişe ettiğini gözyaşları içinde anlatan Hussein Johar, "Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki Moon, ABD Başkanı Barack Hüseyin Obama ve Türkiye hükümetinden yardım istiyorum. Eşime ve çocuklarıma artık kavuşmak istiyorum. Bütün girişimlerim sonuçsuz kalıyor ve bürokratik engellere takılıyorum. Ailemin bulunması için işlemlerin hızlandırılmasını talep ediyorum" dedi.
03.06.2009 10:51

Hiç yorum yok: