18 Haziran 2009 Perşembe

Müslüman Olduğu İçin Ölüm Tehdidi Alan Iraklı Genç Türkiye'ye Sığındı

'İslamiyetin Doğuşu' filminden etkilenerek Hıristiyanlığı terk edip Müslüman olan Iraklı İsmail Yosif(33) yakınları tarafından ölüm tehdidi aldığını belirtti. Türkiye'ye sığınan genç yetkili makamlardan yardım beklediğini söyledi.

'İslamiyetin Doğuşu' filminden etkilenerek Hıristiyanlığı terk edip Müslüman olan Iraklı İsmail Yosif(33) yakınları tarafından ölüm tehdidi aldığını belirtti. Türkiye'ye sığınan genç yetkili makamlardan yardım beklediğini söyledi. Irak'ın Musul kentinde yaşayan İsmail Yosif, izlediği filmden etkilenerek Müslüman olduktan sonra akrabalarından ölüm tehditleri almaya başladı. 15 gün önce Şırnak'ın Silopi ilçesindeki Habur Sınır Kapısı'ndan pasaportu ile Türkiye'ye giriş yapan Iraklı genç, Türk vatandaşı olmak istediğini söyleyerek Kaymakamlıktan yardım beklediğini ifade etti. Yosif, şunları söyledi:"Bundan 15 gün önce Habur Sınır Kapısı'ndan kendi pasaportum ile Türkiye'ye giriş yaptım. Musul'da 2002 yılına kadar Hıristiyan olarak yaşıyordum. Ancak o yıl izlediğim 'İslamiyet'in Doğuşu' filminden etkilenerek Müslüman olmaya karar verdim. Musul Müftülüğü'ne gidip Müslüman olmak istediğimi söyleyince onlar da bana yardımcı oldular ve mahkeme kararı ile Müslüman oldum. Ancak ben Müslüman olduktan sonra ailemin ve akrabalarımın bana olan bakışları değişti. Sürekli olarak hakaretlere maruz kalıyordum.Bir süre sonra ölüm tehditleri almaya başladım. Artık Irak topraklarında yaşamanın imkansız olduğunu anladım ve Türkiye'ye kaçtım. 15 gündür Türkiye'deyim, hayırsever vatandaşların yardımı ile geçiniyorum. Türkiye vatandaşı olmayı çok istiyorum, bunun için gerekli kurumların bana yardım yapmalarını bekliyorum."
04.09.2008

Hiç yorum yok: