14 Haziran 2009 Pazar

Japon gelin Müslüman oldu

İki yıl önce Ürgüplü Murat Turhan (30)`la evlenen Japon Chie Tokinaga Turhan (29), doğum yapmasına bir ay kala Müslümanlığı kabul ederek Mine ismini aldı.
Japon Chie Tokinaga Turhan, tatil için geldiği Nevşehir`in Ürgüp ilçesinde tanıştığı Murat Turhan ile 2007 yılında evlendi. Eşini ve eşinin ailesini çok seven, Türk aile kültür ve geleneklerinden çok etkilenen, zaman içerisinde Türkçeyi öğrenen Chie Tokinaga Turhan, çocuğunun doğumuna 1 ay kala Müslüman olmaya karar verdi. Bu düşüncesini eşiyle birlikte paylaşan Tokinaga Turhan, eşi ve eşinin ailesi ile birlikte Ürgüp ilçe müftülüğüne resmi olarak başvurup hem Müslümanlığı hem de Türk ismini kabul etti. Ürgüp İlçe Müftüsü Mehmet Şahin; Mine Tokinaga Turhan`ı ve eşi Murat Turhan`ı tebrik etti.Mine Tokinaga Turhan, öncelikle eşi Murat Turhan ile evli olmaktan büyük bir mutluluk duyduğunu ve Müslüman olmayı seçtiği için çok heyecanlı ve sevinçli olduğunu belirtti. Şu an yaklaşık 8,5 aylık hamile olduğunu belirten Mine Tokinaga Turhan "Evlendiğim 2007 yılından bu yana İslamiyet ile ilgili hem eşinin ailesinden hem de kendi araştırmalarımla bilgiler edindim. Sonunda hem kendim hem de doğacak çocuklarımın Müslüman olarak dünyaya gelmesine karar verdim. Bu kararı eşime söyledim. Çok sevindi. 2007 yılından bu yana oruç tutuyorum. En yakın zamanda namaz kılmayı öğreneceğim. Çocuğumuzun adını da Eren koymayı düşünüyoruz" dedi. Eşi Murat`ın 12 Haziranda doğum gününün olduğunu söyleyen Tokinaga Turhan, eşine doğum günü hediyesi olarak bu anı hediye ettiğini sözlerine ekledi.Kayseri"de özel bir hastanede sağlık çalışanı olarak görev yapan Murat Turhan ise, eşinin bu isteğini ilettiğinde çok mutlu olduğunu söyledi.
Habervaktim
14 Haziran 2009 11:39

Hiç yorum yok: