17 Ağustos 2011 Çarşamba

Rus Dimitris Selyutin İslamiyet’i seçti.

Muş’un Hasköy ilçesinde kurulma aşamasında olan MNT Geri Dönüşüm Fabrikası’nda çalışan Rusya vatandaşı Makine Mühendisi Dimitris Selyutin, eşinin yönlendirmeleriyle İslamiyet’i seçti.

Kazakistan’ın Almaata şehrinde yaşayan evli ve iki çocuk babası Rusya vatandaşı Dimitris Selyutin (27), Özel Muş Şifa Hastanesi’nde sünnet oldu. Tataristanlı eşinin Müslüman olduğunu ve eşinin tavsiyesiyle Müslümanlığı seçmeye karar verdiğini söyleyen Rus Mühendis, Muş’un Hasköy ilçesinde kurulma aşamasında olan geri dönüşüm fabrikası çalışanlarının kendisini yönlendirildiğini belirtti. Önce İslamiyet’i seçtiğini ve ismini Muhammet olarak değiştirdiğini ifade eden Selyutin, daha sonra da sünnet olduğunu kaydetti.

Sünnet olmadan önce fabrikadaki mühendislerin kendisine gerekli bilgileri verdiğini vurgulayan Selyutin; “Müslüman olan eşim Tatianna, benim de Müslüman olmamı istiyordu. Ben de çalıştığım fabrikanın kurucu mühendisi olan Vakıf beyin yönlendirmeleri ile özel bir hastaneye gelip sünnet oldum. Daha önce arkadaşlarım bana sünnet ile ilgili bilgi verdiler ve korkmamam gerektiğini söyledi. Ben de korkmadan gelip sünnet oldum. Şu anda İslamiyet’i seçtiğim için çok mutlu ve huzurluyum” dedi.

Muhammet (Dimitris) Selyutin’in kirvesi olan geri dönüşüm fabrikası koordinatörü Kenan Aşar da; “Rus Makine Mühendisi iş görüşmesi yapmak üzere MNT Geri Dönüşüm Fabrikası’na geldi. Bizimle yaptığı görüşmelerde Müslüman olmak istediğini söyledi. Biz de bu güzel dileğini yerine getirdik. Kendisi Müslüman olduktan sonra Dimitris olan ismi Muhammet olarak değiştirdi. Ben Muhammet’in kirvesi oldum. Daha önce 20’ye yakın çocuğa kirvelik yaptım ama bu defa çok heyecanlandım. Sünnet olurken hiç korkmadığını söyledi. Kendisini sünnet olmak için şartlandırmıştı. Biz daha önce sünnet ile ilgili bilgi vermiştik. Muhammet’in iki oğlu var ve Rusya’da kalıyor. Onlar da Türkiye’ye gelir gelmez sünnet olacaklar” diye konuştu.

Rus Mühendisi hastanede ziyaret eden Vali Erdoğan Bektaş ise, alışık olmadıkları bir durumla karşılaştığını söyleyerek; “Biz Muş’un sanayileşmesi lazım derken böyle bir şey beklemiyorduk. Ama gelişmenin böyle sürpriz faydaları da olabiliyor. Mühendisimiz dört aydır burada. Hasköy’de Tekel binalarını verdiğimiz bir fabrikanın montajında çalışıyor. Her açıdan ben mutlu oldum. Yeni Muhammet çocuğumuzu da tebrik ediyoruz. Yeni hayatında ailesiyle, çocuklarıyla başarılar, mutluluklar diliyoruz” şeklinde konuştu.

İslamiyet’i seçen Muhammet Selyutin, daha sonra kendisi tarafından bir kağıda yazılan Kelime-İ Şahadet’i okudu. Rus Genç Müslüman Oldu

Muş'ta kurulacak olan karbon siyahı üretim fabrikasında çalışan Rusya vatandaşı mühendis önce Müslüman oldu, daha sonra özel bir hastanede sünnet oldu

http://www.musgundemi.com/haber-845-Rus-Gen%C3%A7-M%C3%BCsl%C3%BCman-Oldu.html

Hiç yorum yok: