16 Ağustos 2011 Salı

Müftü'yü tedaviye geldi müslüman oldu


Nevşehir'in Ürgüp İlçe Müftüsü Kemal Topçu'yu tedavi etmek üzere Türkiye'ye gelen Rus Doktor Ofelya İudine ve 20 yaşındaki oğlu Anar Movluov, Topçu'nun anlattıklarından etkilenerek Müslüman oldu.Dr. Ofelya İudine, kendisinin emekli askeri doktor olduğunu söyledi. İngiltere, Almanya, Fransa gibi ülkelerde ve Türk Kızılay’ında da gönüllü çalıştığını belirten İudine, Türkiye’ye 6 yıl önce ilk kez geldiğini hatırlattı. İudine, Rusya’da yaşayan Ermeni bir kadını tedavi ettiğini, ondan sonra da Ermeni ailenin kendisine İstanbul’da da bu durumda yardıma ihtiyacı olan akrabalarının olduğunu söylemesi üzerine yardım için Türkiye’ye geldiğini dile getirdi. “Biz doktorlar Hipokrat yemini ettik. Bunun için de herkese yardımcı olmalıyız. Ben de bu düşünce ile Türkiye’ye geldim” diyen İudine, daha önce de bir Ermeni hastayı tedavi için İstanbul'a geldiğini söyledi. Bu sefer de Müftü Kemal Topçu ile eşinin tedavisi için geldiğini belirten Rus doktor, "Bu sefer Türkiye’de bir başka rahat hissettim kendimi. Ben Türk insanlarına çok ısındım, onlara güvendim. Çünkü onlar da bana güvenip canlarını emanet ediyorlar ve hastalıklarına benim vesilem ile çare arıyorlar. İnsan insana güvenmezse hayatta hiç bir şey olmaz. Kemal beyle tanışmadan önce İslamiyet’i araştırıyordum. İçimde her zaman İslam'a bir yatkınlık vardı, ancak son damlayı bulamıyordum. Kemal bey tedavisi boyunca bana İslamiyet ile ilgili bilgi verdi. İnşallah ölene kadar Müslüman olarak yaşamak istiyorum.” dedi.

"OĞLUM NAMAZ KILMAYA BAŞLADI"

Ofelya İudine, oğlu Anar Movluov’un da Müslüman olduğunu belirterek, “O benim yapamadığımı yaptı, namaz kılmaya başladı. Zaten ilk etapta ezan sesinden çok etkilenmişti. Rusya’da İslamiyet’in doğuşunu anlatan “Çağrı” filmini izlemiş ve ondan çok etkilenmişti. Kemal beyin anlattıklarından sonra Müslüman oldu.” diye konuştu.

Rus doktorun Ürgüp'e geliş hikayesini anlatan Müftü Kemal Topçu, beyin damarlarındaki tıkanıklık sebebi ile konuşmakta güçlük çektiğini ve Dr. İudine'nin hastalığını tedavi için geldiğini söyledi. Topçu, “Bir vesileyle doktorun ismini duymuştuk. Kendisine ulaştık. Eşimin de kanı pıhtılaşmıyor ve hepatiti var. 10 yıldır tedavi oluyor ama hiç bir düzelme olmadı. Dr. İudine'ye benim ve eşimin hastalığını anlatıp tedavi etmesini istedik. Dr. İudine teklifimizi kabul edip Ürgüp'e kadar geldi ve tedaviye başladı. Her ikimiz de 1 hafta içerisinde gözle görülür bir iyileşme yaşıyoruz. Bu arada İslam'ı öğrendiler ve Müslüman oldular. Zaten kendisi kalben Müslüman olmaya hazırdı. Allah nasip etti kendisi ve oğlu Kelime-i Şehadet getirdi ve Müslüman oldu.” dedi.

5 mayıs 2011-08-16

http://www.samanyoluhaber.com/h_551277_muftuyu-tedaviye-gelen-rus-doktor-ve-oglu-musluman-oldu.html

Hiç yorum yok: