17 Ağustos 2011 Çarşamba

Gazze yolunda Müslüman oldu


10.06.2010

Mavi Marmara gemisine binmek için gelen İngiliz vatandaşı Peter Venner İstanbul'da İslam'ı seçti. 63 yaşındaki barış gönüllüsü şimdi Gazze yolunda yaşadıklarını İngiltere'de anlatıyor.

Gazze yolunda Müslüman oldu

Yolumuz Filistin Rotamız Gazze kampanyasına katılan 63 yaşındaki İngiliz Peter Venner Mavi Marmara gemisine binmeden iki gün önce İstanbul'da Müslüman oldu. Yeni yardım filolarının yola çıkması halinde yeniden katılacağını söyleyen Venner, 'Bu bir insanlık dramıdır. Vicdanı olan, insan olan bu feryada sessiz kalamaz' dedi. Venner'le ilk defa Mavi Marmara'da tanışan ve ona Kur'an okumayı öğreten El Ezher mezunu Gaziantepli hafız Mehmet Şerif Niziplioğlu ise 'Gemide sürekli beraberdik. Muhammet çok zeki bir insan… Sadece 2 saatte Kur'an okumayı öğrendi. Bundan sonra da görüşeceğiz' dedi.

İNGİLTERE'YE KATLİAMI ANLATIYORUM

Yardım filosuna büyük bir heyecanla katıldığını söyleyen Muhammet Fatih saldırıyla birlikte 'iyi niyet'lerin de engellediğini söyleyerek, 'Gazze'deki abluka kalkana kadar da elimden gelen her türlü çabayı göstereceğim. İngiltere'de gazetelere ve TV'lerde konuşarak İsrail'in katliamını İngiliz kamuoyuna tüm gücümle anlatıyorum' dedi. Türkiye'de Müslüman olduğunu ve ailesinin İslam'a girişinden haberdar olmadığını söyleyen Muhammet Fatih, 'Gazze'de yaşanan insanlık dramına tanıklık etmem, oradaki insanları cana yakın ve içten davranışları beni düşündürdü. Türkiye'den ailemin yanına Müslüman olarak geldim. Tabii onlar benim İslam'a girişimden haberdar değillerdi. Bunu onlarla paylaştığımda sürpriz olmuştu. Çok sert tepki göstermediler. Bunun benim kararım olduğunu söyledim' dedi.

Kur'an'ı gemide öğrendim

Mavi Marmara'da Gaziantepli Mehmet Şerif Niziplioğlu ile tanıştığını söyleyen Muhammet Fatih, 'Ben yanımda İngilizce Kur'an meali getirmiştim. Onu okuyordum. Ancak Mehmet Şerif bana Kur'an'ı okumayı öğretti. Yaklaşık 2.5 saat sonra okumaya başladım' dedi. 'Şu anda evimde Kur'an okuyorum' diyen Muhammet Fatih, 'Elimde İngilizce mealli Kur'an-ı Kerim'in yanı sıra Arapça bir Kur'an da var. Siz ararken okuyordum. Çok heyecan verici. Tam olarak öğrendiğimi söyleyemem ama öğrenmeye devam ediyorum' dedi.

Kaynak: http://yenisafak.com.tr/Gundem/?i=262013

Hiç yorum yok: