17 Ağustos 2011 Çarşamba

Hint asıllı Endonezyalı Tri, `Tuana` ismini alarak Müslümanlığı seçti


ZONGULDAK(CİHAN)- Zonguldaklı Ferdi Kabacalı (26) ile beraber çalıştıkları Antalya`nın Manavgat ilçesindeki bir otelde 7 ay önce tanışıp evlenmeye karar veren Hint asıllı Endonezyalı Tri (23), kendi isteğiyle Müslüman oldu. Konuyu ailelerine açan g

Zonguldaklı Ferdi Kabacalı (26) ile beraber çalıştıkları Antalya`nın Manavgat ilçesindeki bir otelde 7 ay önce tanışıp evlenmeye karar veren Hint asıllı Endonezyalı Tri (23), kendi isteğiyle Müslüman oldu.

Konuyu ailelerine açan genç çift için Zonguldak İl Müftülüğü`nde ihtida töreni düzenlendi. Zonguldak İl Müftüsü Selami Emen`in makam odasında gerçekleşen törene, damat adayı Ferdi`nin emekli babası Mehmet ve annesi Neriman Kabacalı ile kız kardeşleri de hazır bulundu.

Törende bir konuşma yapan Müftü Selami Emen, `Kendi hür iradesiyle birlikte Endonezyalı, Hint asıllı kızımız Tuanna, İslam`ı seçmiştir. Böyle bir hadise gerçekten kıvanç verici bir hadise. Kendisi damadımıza, `ben hem seni seviyorum, hem de senin dinini seviyorum, eski bütün bildiklerimi unutuyorum, senin aşkından İslamiyet`e giriyorum` demiş ve hakikaten geldi, burada kelime-i şehâdeti de gayet güzel getirdi. Bu birlikteliklerinin Ahiret`te de devam etmesini diliyorum.` dedi.

Müftü Emen, daha sonra Hindu dininden İslam dinine geçen Tuana`ya ihtida belgesi ile mealli Kur`an-ı Kerim ve İslam ilmihali kitaplarını hediye etti.

Gazetecilerin sorularını cevaplandıran Ferdi Kabacalı, `Ben eşim olacak insanla otelde çalışırken tanıştım. Kendisi Endonezyalı, Endonezya`dan şirket aracılığıyla otele geldiler. Orada tanıştık ve kendisini çok sevdim, onunla evlenmek istedim. Müslümanlığı seçmesi, hiçbir zorlama olmadan, kendi kalbinden ve yüreğinden isteyerek oldu. Ve benim için de çok mutluluk verici bir olay Müslümanlığı seçmesi. Müslüman olmayı ben istiyorum dedi, zaten İslamiyet`te zorlama yoktur.` diye konuştu.

Türkçe`yi tam olarak konuşamayan Tuanna, Müslüman olduğu için çok mutlu olduğunu ve Ferdi Kabacalı`yı sevdiğini söyledi.Gelin adayının Müslüman olmasından çok duygulanan Mehmet Kabacalı ise sevinç gözyaşları dökerek, `Her şeyi söyleyemiyorum, kusura bakmayın. Benim için çok mutlu bir gün!` diye konuştu.

Anne Neriman Kabacalı ise şunları söyledi: `Zaten oğlum Antalya`da yabancı bir kızla evlenecek diye korkuyordum, korktuğum başıma geldi. Çok iyi anlaşıyoruz. Aynı Türk kızı gibi yani. Onu kendi kızım gibi görüyorum.

http://www.tumgazeteler.com/?a=6245089

Hiç yorum yok: