3 Mayıs 2009 Pazar

Komşusunun hayatından etkilendi, Müslüman oldu



Müslüman olan komşusunun yaşantısından etkilenen Alman vatandaşı 2 çocuk annesi Monika Szulc, Zonguldak’ın Alaplı ilçesinde, Kelime-i Şehadet getirerek Müslüman oldu.
Almanya’nın Dresten şehrinde yaşayan Monika Szulc (50), komşuları Gülsoy ailesinin yaşantısından etkilenerek Müslümanlığı seçti. Alaplı İlçe Müftüsü Aşır Durgun’un huzurunda Kelime-i Şehadet getire-rek Müslüman olan Monika Szulc, hemen başörtüsünü taktı. Szulc, İlçe Müftüsü Aşır Durgun’dan İslâmiyet hakkında bilgilerde aldı.
Protestan dinine mensup olan Monika Szulc, 1974 yılında Dresten şehrine yerleşen Gülsoy ailesiyle güzel bir komşululuk ilişkisi yaşadıklarını belirterek, “Gülsoy ailesi 1985 yılında Türkiye’ye döndü. Ancak ben bağlarımı koparmadım ve sürekli aradım.” dedi. Szulc, Gülsoy ailesinin İslâmiyet yaşantısından çok etkilendiğini ve Müslümanlığı seçtiğini kaydetti.
Müslümanlığı seçtiğinden dolayı çok mutlu olduğunu ve huzur duyduğunu belirten Monika Szulc, duygularını şöyle dile getirdi: “Almanya’da çok değerli Müslüman komşularımla birlikte oldum. Onların sayesinde İslâm dinini seçerek Müslüman oldum. Bu dini seçtiğim için kendimi çok mutlu ve huzurlu hissediyorum. İsmimi de değiştireceğim. Ancak bu konuda henüz bir karar veremedim.”
Monika Szulc’nin Müslümanlığı seçmesinde büyük rol oynayan Emine Gülsoy ise, yaşanan tablo karşısında çok etkilendiğini ve gözyaşlarına hakim olamadığını ifade etti.
/ ZONGULDAK
14.11.2006

Yeni Asya

Hiç yorum yok: