3 Mayıs 2009 Pazar

TÜRK EŞİ ÖLEN ALMAN KADIN MÜSLÜMAN OLDU


Alman Samia Alexandra Yasmin Karaca (24), Kalp Krizi Sonucu Kaybettiği Türk Eşi Selçuk Karaca'nın Akrabalarının Bulunduğu Manisa'nın Kırkağaç İlçesine Gelerek Müslüman Oldu. Yasmin, Yasemin İsmini Aldı.

Alman Samia Alexandra Yasmin Karaca (24), kalp krizi sonucu kaybettiği Türk eşi Selçuk Karaca'nın akrabalarının bulunduğu Manisa'nın Kırkağaç ilçesine gelerek Müslüman oldu. Yasmin, Yasemin ismini aldı.
Kırkağaç Müftülüğü'nde düzenlenen ihtida töreninde Müftü Sadık Erenbaş, Yasmin ve eşinin akrabaları hazır bulundu. Müftü Erenbaş tarafından Müslümanlığı tescil edilen Yasmin'e ihtida belgesi verildi. Yasmin'in hiçbir baskı ve zorlama altında kalmadan, kendi iradesiyle Müslüman olduğunu ve Yasemin ismini aldığını kaydeden Erenbaş, "Efendimiz'in (SAV) hadisine göre yeni Müslüman olmuş birisi, anasından yeni doğmuş gibi tertemiz ve günahsız olur. Bu vesileyle kurtuluşa ermiştir." dedi. İslam'ı özgür iradesiyle seçtiğini ifade eden Yasemin de, "Eşim hayattayken bana hiçbir telkinde bulunmadı. Kendi dini değerlerine saygısı ve vecibelerini yerine getirirken ettiği dua beni çok etkiledi. İslam'a girmeme vesile olduğu için kendisine çok teşekkür ediyorum. Eşimin de beni Müslüman bir kadın olarak görmesini isterdim fakat nasip olmadı." şeklinde konuştu.
İhtida töreninden sonra Müftü Erenbaş, Yasemin Karaca'ya Kur'ân-ı Kerim ve İslamiyet'i anlatan kitap hediye etti. Yasemin'in eşi Selçuk Karaca, bu yılki Kadir Gecesinde hayatını kaybetmişti.

Yayın Tarihi: 11 Ekim 2008

haberler.com'dan alınmıştır

Hiç yorum yok: