3 Mayıs 2009 Pazar

Alman gelin İslam`ı seçti

Kayserili Türk genci Mücahit Karadavut, Antalya`da tanıştığı 25 yaşındaki Alman Susanna Smettonf ile memleketi Kayseri`de Türk örf ve adetlerine göre evlendi. Önce kına gecesi, ardından düğün yapan Susanna Smettonf, Müslüman olduktan sonra Türk örf ve adetlerine göre düğün yapmak istediğini bildirdi. Eşi Mücahit`le tanıştıktan sonra İslamiyet konusunda araştırmalarda bulunduğunu ve merak ettiği tüm soruların cevaplarını hem eşi hem de müftülerden öğrendiğini anlatan Susanna Smettonf, edindiği bilgiler ışığında Müslüman olmayı tercih ettiğini ve ailesinin de bu karara saygı duyduğunu söyledi.
Antalya Belek de tercümanlık yapan Mücahit Karadavut, tanıştığı Alman Susanna`ya aşık oldu. 2 yıl süren arkadaşlıkları sürecince İslam Dini`ni araştıran Susanna, sözlüsü Mücahit Karadavut`tan da İslamiyet konusunda merak ettiklerini sorarak öğrendi. Daha sonra evlenme teklifinde bulunan Karadavut`a evet diyen Susanna önce Müslüman oldu. Türk örf ve adetlerine göre düğün yapılmasını isteyen Alman gelin, eşi Mücahit Karadavut`un memleketi Kayseri`de düğün yaptı. Antalya`da Müslüman olduktan sonra düğünde tekrar Kelime-i Şahadet getiren Susanna davetliler huzurunda da iman tazeledi.
Önce kına gecesi düzenlenerek, geline dualarla cumhuriyet altını üzerine kına yakıldı. Duadan sonra kadınlar ayrı bir mekanda gönüllerince oynadılar. Daha sonra gerçekleştirilen düğünde, konvoy eşliğinde gelin alınmaya gidildi. Davul zurnalar eşliğinde gelin arabasına binen damat Mücahit Karadavut ve gelin Susanna Smettonf, şehir turu yaptı. Düğünden çok etkilendiğini dile getiren Alman gelin Susanna, `Eşimle 2 yıl önce Antalya Belek de bizim turist kafilesine rehberlik ederken tanıştım. Birbirimizden etkilendik. Bir süre devam eden arkadaşlığımızın ardından bana evlenme teklif etti. Ben de kabul ettim. Tabi 2 yıl süren arkadaşlığımız süresince ben İslamiyet`e ilgi duymaya başladım. Hem eşime hem de İslam bilginlerine merak ettiğim konularda sorular sordum. Kafamdaki soru işaretleri kalkınca Müslüman olmaya karar verdim. Ailem ilk etapta biraz şaşırdı. Ancak her yaz Türkiye`de tatil yaptığımız için zaten Türklere ve İslam dinine yabancı değildik. Ailem de Müslümanları çok seviyor. Hatta İslamiyet`e karşı ılımlılar. Belki birkaç yıl sonra onlar da Müslüman olabilirler. Müslüman olduktan sonra da düğünümün Türk örf ve adetlerine göre olmasını istedim. Eşim Mücahit de kabul etti. Düğünümde yapılan etkinliklerden çok etkilendim` şeklinde konuştu. Eşi Susanna`nın Almanya`da özel bir şirkette muhasebe müdürlüğü yaptığını belirten Mücahit Karadavut, İslam Dini`ni kendi isteği ile seçtiğini ve bu durumun kendisini de çok sevindirdiğini ifade etti. Anne Chriftel Smettonnf ise, Müslümanların çok sıcak kanlı olduğunu belirterek, `Kızım kendisinin bir Türk`le evlenip Müslüman olacağını söyleyince ilk başta şaşırdım. Daha sonra yıllardan beri tatil için geldiğimizde Türklerin çok iyi olduğunu bildiğim için kızımın kararına saygı duydum. Ben de İslamiyet`e karşı ilgi duyuyorum. Kafamdaki soru işaretleri eğer son bulursa ben de Müslüman olabilirim` dedi.
2005-09-21 Milli Gazete

Hiç yorum yok: