24 Mayıs 2009 Pazar

Kamınoki`ye başörtüsü zulmü!


İŞTE ZULMÜN HİKÂYESİ
Japonya vatandaşı Kayoka Kamınoki bundan 16 ay önce Müslüman oldu. İslâm`ı yakından tanıyıp araştırmalarda bulunmak için yüzde 99`u Müslüman olan Türkiye`ye turist olarak geldi. Kur`an eğitimi almak için Ankara`nın ünlü camilerinden Maltepe Camii`ni seçerken, Türkçe öğrenmek için ise Ankara Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezini tercih etti.
…VE TÖMER`DEN ÇİRKİN TEKLİF
Kamınoki, bir yandan İslâmiyet üzerine ülkemizde araştırmalar yapıp İslâmî eğitim alırken diğer yandan dil eğitimini tamamlamak için büyük gayret gösterdi. TÖMER (Türkçe Öğretim Merkezi)`nde dil eğitimini tamamladıktan sonra girdiği sınavlardan toplam `79` puan alarak diploma almaya hak kazandı. Bütün derslere başörtülü olarak girmesinde bir sakınca görülmezken, diploma günü geldiğinde TÖMER yetkilileri tarafından başörtüsüz bir fotoğraf istenmesini karşısında şok oldu.
Bu çirkin teklif karşısında neye uğradığını şaşıran Kamınoki, `Ben buyum… Kendimi neden başkası gibi göstereyim. Başörtüm benim inancımın gereği. Üstelik ben örtünmenin anlamını sizin ülkenizde öğrendim. İlk gün kayıt yaptırırken ve derslere girdiğimde böyle bir mecburiyet olduğunu da bana söylemediniz. Kimlik kartımdaki fotoğrafım ile size bugün verdiğim fotoğrafımda aynı. Siz beni aldattınız mı?` diyerek tepkisini dile getirdi ve dil kursunu terk etti.
`HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRADIM`
05.12.2008 tarihinde hak ettiği diplomasına halen kavuşamayan Kamınoki Vakit`e yaptığı açıklamada, `Bu benim hakkım ama elimden çalındı. Benden bir başkası olmamı istiyorlar. Asla ve asla ben başımı açıp fotoğraf çektirmem. Ben bu dünyanın hesabını yapacak kadar aciz değilim. Ben Türkiye`ye eksik olan İslâmi bilgilerimi genişletmek için gelmişken böyle bir uygulamayla karşılaşmam beni hayal kırıklığına uğrattı. Benim ülkemde insanlar devlet dairelerinde başörtülü olarak görev alıyor. Oysa İslâm ülkesi olarak gördüğüm Türkiye`de bir dil diploması almak için bile başını açman gerekiyor. Bu nasıl bir çelişki ` diye konuştu.
`İSLÂM`IN KADINA VERDİĞİ HAKLARI GÖRDÜĞÜMDE MÜSLÜMAN OLDUM`
16 ay önce Müslüman olduğunu belirten Kamınoki, `Ben 16 ay öncesine kadar Budist olarak yaşadım. Ama içimde hep bir boşluk vardı. Artık bu boşluğu keşfetmem gerektiğine inandım ve dinleri araştırmaya başladım. Çok kitap okudum. İnsanlarla tartıştım. Okuduğum ilmi kitaplarda İslâm`da kadınlara tanınan hak ve insanlara bakış açısı beni çok etkiledi. Peygamber Efendimiz `in hayatını okuduğumda ise çok daha fazla etkilendim ve Müslüman oldum` dedi.
`MÜCADELE EDECEĞİM`
Japonya`da devlet memuru olarak çalışırken ansızın işinden ayrılarak Türkiye`ye gelmeye karar verdiğini belirten Kamınoki, `Bu son olay beni çok rahatsız etti. Çok üzdü. Çevremdeki Müslümanlar olmasa bir gün durmak istemedim. Çekip gitmeyi düşündüm. Ama şimdi farklı düşünüyorum. Ortada bir hak ihlali var ve ben de buradaki kardeşlerim gibi hakkımı sonuna kadar arayacağım ve o diplomamı alacağım. Başka kardeşlerimin başına aynı olayların gelmemesi adına mücadelemi vereceğim. Bana en başta şartlarını söyleselerdi başka dil kursuna giderdim. Ama kandırıldım` diye konuştu.

2009-02-22

www.tevhidhaber.com

Hiç yorum yok: