9 Eylül 2009 Çarşamba

ABD'li genç camide Müslüman oldu

Kerpiç evleri araştırmak için geldi, Müslüman oldu

ABD'li genç Austin Hawkins (22), AA muhabirine yaptığı açıklamada, University Of British Columbia'da mimarlık eğitimi aldığını, Malatya'ya kerpiç evlerle ilgili bir araştırma yapmak üzere geldiğini belirtti. Austin Hawkins, 3 gün önce gittiği Battalgazi ilçesindeki Ak Minare Camisi'nin imamı Gazi İşler'in kendisine İslam'ı anlattığını ve bunun üzerine, çok etkilenerek Müslüman olduğunu belirtti.

Hawkins, şöyle konuştu:

''Malatya'ya geldiğimden bu yana araştırdığım evler, mimarı yapı ve toplum içinde İslam'ın yansımalarını görüyordum. Memleketimde de İslam'ı kabul etmiş insanlar var. Fakat İslam'ın detaylarını bu kadar bize bildirecek kimse yoktu. İslam Türkiye'de ve Malatya'da hem sanata yansımış hem topluma yansımış. Bir taraftan da beni etkileyen Hazreti Muhammed, son peygamber. Ondan önce de nice peygamberler gelip geçti. Müslümanlar arasında daha önceki peygamberlere de hürmet var.''

Malatya'nın ilk yerleşim yeri de olan Battalgazi ilçesine gittiğini ifade eden Hawkins, şöyle konuştu:

''Bu ilçede bütün tarihi mekanları gezmedim. Sadece Gazi hoca ile tanıştığım Ak Minare Camisi'ne gittim. Gazi hocayı dikkatli, açık, net, sıcak kanlı gördüm.

Daha önce herhangi bir dine inanmıyordum, Allah'a inancım da yoktu, ancak belleğimin altında ve yüreğimde bir ışık yanıp sönüyordu, onu arıyordum. İslam'ı kabul ettim.''

Ramazan ayının insanı yeniden yapılandırdığını belirten Hawkins, ''İnsan ne kadar mutlu oluyor. Arkadaşlarınla birlikte iftarda yiyorsun, içiyorsun. Birliktelik oluşuyor'' dedi.

Ak Minare Camisi'nin imamı Gazi İşler de 3 gün önce ikindi namazından sonra camiye gelen Austin Hawkins'i bir misafir olarak gördüğünü ve ilgilendiğini belirtti

http://www.samanyoluhaber.com/h_313652_abdli-genc-camide-musluman-oldu.html.



Hiç yorum yok: