28 Ekim 2010 Perşembe

‘Filistin’den etkilendim İran’da İslam’ı seçtim

Katolikken Müslüman olan ve başörtüsü takmaya başlayan Lauren Booth, “Ben İslam’ı seçmedim. İslam beni içine almaya karar verdi” dedi. Booth, türban yasağına karşı çıktı

İngiltere eski Başbakanı Tony Blair’in eşi Cherie Blair’in Müslümanlığı seçen kız kardeşi Lauren Booth, Katoliklikten İslam’a geçiş sürecini ve türban yasağı gibi tartışmalı konulardaki görüşlerini Milliyet’e anlattı.
Londra’daki evinde Milliyet muhabirini misafir eden Lauren Booth, Müslümanlıkla ilk sıcak ilişkisini 2005’te gazeteci olarak Filistin’e gittiğinde kurduğunu anlattı. Filistin’e girerken daha havaalanındaki kontrol noktasında büyük bir değişimin eşiğinde olduğunu hissettiğini belirten Booth, bütün o şiddetin, yoksulluğun, imkânsızlıkların ortasında insanların inançları sayesinde nasıl barışçıl duygular içinde yaşayabildiklerini hayretle gördüğünü söyledi.
Filistin’de yaşanan kargaşaya rağmen tanık olduğu bu sükunet dolu havadan çok etkilendiğini belirten Booth, daha sonra İran’a gidişinin sürecin başlangıcı olduğunu anlattı. İran’da gittiği bir kutsal mekanda bir anda Müslüman olmaya karar verdiğini belirten Booth, kelime-i şahadet getirdiğini ve içini büyük bir huzurun doldurduğunu söyledi. Booth, “Ben İslam’ı seçmedim, İslam beni içine almaya karar verdi” dedi.
Kendisi de İran’a giderken Müslüman olacağını bilmediği için, bu kararından ablası Cherie Blair’i önceden haberdar edemediğini de belirten Booth, Blair ailesinden kararına bir tepki gelmediğini söyledi ve “Gelse de aldırmazdım zaten” diye konuştu.
Booth, iki kızını Müslüman olarak mı yetiştireceği sorusunu da, “Ben onları dinlerini seçmeleri konusunda serbest bırakacağım. Ama onlar başımı örtmemden memnun oldular. Çocuklar muhafazakâr ailelerin içinde olmaktan mutlu oluyorlar” diye cevapladı.
Türkiye’ye gelmek istediğini, Türkiye’yi görmeyi çok istediğini belirten Booth, “En kısa zamanda geleceğim” dedi.

Örtünme yasağı kadına saygısızlık
Fransa gibi çeşitli örtüleri yasaklayan ülkelerde, kadının örtünmesiyle özgürlüğünden uzaklaştığının düşünüldüğünü, oysa bu düşüncenin yanlış olduğunu söyleyen Booth, bu konuda Türkiye’de de bazı sorunlar yaşandığını bildiğini ifade etti. Booth, “Bu yasaklar, kadının kararına saygısızlık. Bir kadın hem türbanlı olur, hem de her işi yapar. Bunun aksini düşünmek kadının aklını küçümsemektir” diye konuştu.

Booth, kızları Alexandra ve Holly ile...

Hiç yorum yok: