30 Ocak 2010 Cumartesi

61 yaşında müslüman oldu

2009 yılında 20 ihtida töreniyle rekor kıran Manavgat Müftülüğü'nde 2010 yılının ilk ihtida töreni İsrail uyruklu Alman vatandaşı Anters Geb Radojcic (61) için düzenlendi. Fatma ismini alan Radojcic öldüğü zaman 11 yıldır hayatını paylaştığı, Haziran ayında vefat eden eşi Barış Türker'in yanına defnedilmek istedi.Antalya'nın Manavgat ilçesinde 11 yıldır yaşayan, Alman anne ile İsrailli Müslüman babanın kızı olan İsrail uyruklu Alman vatandaşı Ortodoks Musevi Psikolog Doktor Anters Geb Radojcic, Müslüman oldu. Manavgat Müftülüğü'nde yapılan İhtida (Din Değiştirme) töreninde Kelime-i Şehadet getiren Anters Geb Radojcic, Fatma adını aldı. İhtida töreninde Manavgat Müftüsü Halil Taş, vaize Fedan Taş, Manavgat Belediyesi Yeminli Tercümanı Gülsüm Tezol ve belediye din görevlisi Nurettin İnal hazır bulundu. Müftü Halil Taş, İslam dinini seçen Psikolog Doktor Radojcic'e Almanca Kur'an ile İslam İlmihali kitabını hediye etti. Almanya'da dünyaya gelen Anters Radojcic, anne ve babasının ayrılması üzerine babasıyla İsrail'de yaşamaya başladığını, babasının erken ölmesi nedeniyle tekrar Almanya'ya döndüğünü söyledi.Almanya'da psikolog olarak görev yaptıktan sonra emekli olduğunu anlatan Anters Radojcic, şöyle konuştu: "Almanya'da mutlu bir yaşantım ve üç kızım vardı. 12 yıl önce eşimi ve kızlarımdan birini trafik kazasında kaybettim. Bu acıyı unutmak amacıyla Türkiye'ye geldim. Bu sırada bir arkadaşını ziyaret için Manavgat'a gelen ve benim gibi eşinden ayrı emekli olan Barış Türker ile tanıştım. Barış bana her konuda destek oldu ve 11 yıl boyunca Manavgat'ta birlikte bir hayat paylaştık. Hastalandı ve altı ay yatalak yaşadıktan sonra 15 Haziran 2009 tarihinde öldü ve Kavaklı Mezarlığında toprağa verdik. Müslüman komşularımın yakın ilgi, sevgisi ve içten davranışı İslam dinini araştırmama vesile oldu. Beş yıldır düzenli bir şekilde Almanca Kur'an okuyordum. Kaybettiğim sevdiklerime yeniden kavuşmayı İslam'da öldükten sonra yeniden dirilmeyle öğrendim. Yeniden dirilmeyle moral buldum. Sürekli dua ettiğim Rabbime yöneldim ve Müslüman olmaya karar verdim."
ÖLÜNCE MANAVGAT'A GÖMÜLMEK İSTİYORUM Öldüğünde Manavgat'a gömülmek istediğini belirten Radojcic, Türkiye'de yaşamaktan huzur ve mutluluk duyduğunu söyledi. İhtida töreninde Kelime-i Şehadet getirirken başına bağladığı eşarbı Müslüman olan ikinci eşinin hediye etttiğini anlatan Radojcic, sözlerine şöyle devam etti: "Sevgisi ve yakın ilgisi Müslüman olmama vesile oldu. Ölünce Manavgat'ta eşimin yanına gömülmek istiyorum. Çünkü huzuru ve mutluluğu Türkiye'de buldum" Müftü Halil Taş, yeni müslüman olan birinin geçmiş günahlarının affedildiğini ve anasından yeni doğmuş bir bebek gibi saf ve tertemiz olduğunu dile getirdi. Öte yandan Anters Radojcic kayıtların tutulduğu 46 yıllık sürede Manavgat Müftülüğü'nde İslam dinini seçen 115. kişi oldu. Manavgat Müftülüğü verilerine göre, müslüman olanlar arasında 15 kişiyle ilk sırada Moldovalılar yer alırken, Almanlar 14, Hollanda 13 kişiyle ikinci ve üçüncü sıraları paylaştı.

Hiç yorum yok: