22 Ekim 2009 Perşembe

Fransız Kadın, Nazilli’de İhtida Töreniyle Müslüman Oldu.


Fransa’nın Metz kentinde yaşayan ve 5 yıl önce bir Türk ile evlenen Fransız kadın, Nazilli’de gerçekleştirilen ihtida töreniyle Müslüman oldu. Eşi sayesinde İslamiyet’i tanıyan ve din değiştirmeye karar veren
34 yıldır Fransa’nın Metz kentinde yaşayan ve vinç operatörlüğü yapan Nazilli’li Ahmet Anık (40) ile tanışan ve 5 yıl önce Anık ile hayatını birleştiren Fransız uyruklu Corinne Buccholz Anık (44), eşi sayesinde İslamiyet’i tanıdı ve eşinin yaşamından tanıdığı bu yeni dini benimsedi. Yaz tatillerinde de Nazilli’de bulunan eşinin yakınlarını ziyaret eden Corinne’nin İslamiyet’e olan ilgisi arttı ve ülkesine döndüğünde eşine din değiştirmek istediğini söyledi. Eşinin ısrarı üzerine bu yıl erken yıllık izin kullanan Ahmet Anık, eşinin ihtida töreni için Nazilli İlçe Müftülüğü’ne müracaata bulundu.
Çiftin başvurusu üzerine Nazilli Müftülüğü’nde İlçe Müftüsü Hasan Hüsnü Sula tarafından Hıristiyan olan Corinne’nin ihtida töreni gerçekleştirildi. Yaklaşık 2 saat sürerken törene katılan çiftin yakınları duygusal anlar yaşadı. Şahitler huzurunda yapılan törende kelime-i şahadet getirerek Müslüman olan Corinne, ‘Feride’ ismini aldı. Feride’ye Kur’an-ı Kerim ve Müslümanlığı iyice öğrenebilmesi için çeşitli kitaplar hediye eden İlçe Müftüsü Sula, Feride ve ailesini kutladı.
Kocasını çok sevdiğini ifade eden Feride, “Kocamla 5 yıl önce tanıştıktan sonra evlendik. Ben onlarla iç içe yaşarken birbirlerine karşı olan bağlılıklarını ve yakınlıklarını oldukça benimsedim. Dostluk, kardeşlik ve sevginin ön plana çıktığı bu dini öğrenmek için araştırma yaptım. Kalbimin de isteği ile Müslüman olmak istedim. Bu gün bu isteğim gerçekleşti ve çok mutlu oldum. Duygularımı anlatmam mümkün değil. Eşim ve ailesi de benim Müslüman olamama çok sevindiler. Onları çok seviyorum” dedi.
Nazilli’den önce görev yaptığı İzmir’in Çeşme ilçesinde 34 ihtida töreni gerçekleştirdiğini kaydeden Müftü Sula, Nazilli’de ilk kez bu töreni yaptığını söyledi. Müftü Sula çiftleri temsili olarak birer nikah yüzüğü takarak kurdelelerini kesti ve ardından çifte Türk Lokumu ikramında bulundu.

Çarşamba, 01 Nisan 2009 00:00

Hiç yorum yok: