27 Ağustos 2009 Perşembe

Türkiye'ye gelen Ukraynalı turist doğum gününde Müslüman oldu.


26 Ağustos 2009 / 14:53
Ukraynalı 37 yaşındaki Tatıana Lipatova, tatil için geldiği Düzce'nin Akçakoca İlçesi'nde doğum gününde Müslüman oldu.

Denpropetrovsk kentinde oturan ve özel bir şirkette personel şefi olarak çalışan Lipatova, 19 Temmuz'a tatil için Akçakoca'ya geldi. Oturduğu adığı kentteki Türk aileler nedeniyle daha önce İslam dinine ilgi duyan Lipatova, Akçakoca'da Müslüman olmaya karar verdi. İlçe Müftülüğü'ne başvuran Lipatova, müftü Hasan Erdoğan ile birlikte Kelime-i Şahadet getirerek Müslüman oldu. Daha önce Ortodoks Hristiyan olan Lipatova, ülkesine döner dönmez Atatürk'ün annesinin ismi olan Zübeyde ismi ve `secde etmek' anlamına gelen `Tanay' soyadını almak için gerekli başvuruları yapacağını söyledi.

Ülkesine 13 Eylül'de döneceğini belirten Lipatova, daha çok Müslüman'ın yaşadığı Baxehisaray kasabasına taşınacağını söyledi. Ukrayna'da tanıdığı Türk aileler olduğunu ve onlar sayesinde İslam dinine ilgi duyduğunu anlatan Lipatova, "Burada da araştırma yaptım, kitaplar okudum ve Müslüman olmaya karar verdim. Özellikle doğum günümü seçtim. Böylece Müslüman olarak yeniden doğdum. Kendimi yeniden doğmuş gibi hissediyorum. Müslümanlığı daha içten yaşamak istiyorum" dedi.

Lipatova'ya, Müslüman olduğuna dair hazırlanan İhtida Belgesi ile birlikte Kuran-ı Kerim de hediye eden Akçakoca MüftüsüHasan Erdoğan ise, son 1 yılda 4 yabancı uyruklu kişinin Müslüman olduğunu söyledi
http://www.haber3.com/dogum-gununde-musluman-oldu---500105h.htm

Hiç yorum yok: