9 Temmuz 2009 Perşembe

Bir ney aldı hayatı değişti


Tibet, Çin, Yunan ve Türk müziği ile ilgili çalışmalar yapan ve ve antropoji eğitimi alan Kolombiyalı Juan Carlos Castrillian Vallejo'nun hayatı, Türkiye'de yaşayan Uruguaylı ebru sanatçısı ve ressam Meryem Kiola ile tanışmasıyla değişti. Daha önce arkadaşları vasıtasıyla Paris'ten bir ney getirten ve kendi kendine ney üflemeyi öğrenen Vallejo, Meryem Kiola ile birlikte Türkiye'yi gezmeye geldi. Türkiye ziyareti sırasında Konya'daki Şemsi Tebrizi Hazretleri ve Mevlana Türbeleri gibi Anadolu'daki kültür ve maneviyat merkezlerini ziyaret eden ve çok etkilenen Vallejeo İslamiyeti seçerek Ali ismini aldı.
'MEVLANA ZİYARETİNDE MÜSLÜMAN OLDUM'
Kolombiyalı Ali, yaşadığı bu süreci şu sözlerle dile getirdi: “Türk İslam tasavuffu ve kültürü üzerine araştırmalar yapıyordum. Kur'an-ı Kerim ve Mesnevi'yi anlamaya çalışıyordum. İç dünyamda bir takım değişimler oldu. Bu sırada karşıma Meryem Kiola çıktı ve birlikte Türkiye'ye geldik. Birçok yer gezdim. Mevlana ziyaretimden sonra da Müslüman olmaya karar verdim.” Geçtiğimiz yıllarda geldiği Türkiye'de, Türk müziği, kültürü ve sanatı üzerine araştırmalar yapan Vallejo'nun en büyük isteği Türkiye'de bir ney konseri vermek ve hat sergisi açmak.
15.08.2007

Hiç yorum yok: