11 Haziran 2009 Perşembe

ALANYA'DA YAŞAYAN RUS KADIN MÜSLÜMAN OLDU


*** Haberin Yayın Tarihi : 15.05.2009
Antalya'nın Alanya ilçesinde yaşayan Rus kadın, birlikte yaşadığı erkek arkadaşının armağan ettiği Kuranı Kerim'den etkilenerek İslamiyeti seçti. Rus Oxana Maslova (38), Alanya Müftülüğü'ne gelerek Müslüman olmak istediğini söyledi. Alanya Müftüsü Ahmet Hamdi Başpınar'la birlikte Kelime-i şahadet getiren Maslova böylece Müslüman oldu. Müftü Tanpınar, Maslova'ya Rusça Kuranı Kerim ve ihtida belgesi verdi.

Müslüman olduktan sonra Emine adını alan kadın, bir arkadaşının , kendisine Rusça Kuranı Kerim armağan ettiğini, bunu okuduktan sonra kalbinde bir sıcaklık hissettiğini belirterek, kalbinin Müslümanlığa yakın olduğunu anladığını ve Müslümanlığı seçtiğini dile getirdi. İslam dininin, son ve gerçek din olduğuna inandığını ifade eden Maslova, ''Hristiyanlarda Allah ve İsa, iki tanrı gibi empoze edildi. O şekilde öğretildi. Onu bir türlü yüreğim kabul etmedi. Kuran'ı okuduktan sonra tek tanrıyı daha iyi anladım. Allah'ı daha iyi anlayabildim. İslam dininin son ve gerçek, en mükemmel din olduğuna inandığım için Müslüman oldum'' dedi. Müslümanların aile yapısından da etkilendiğine aktaran Maslova, şunları söyledi: ''Türkiye'de Müslüman ailelerin sıcaklığından, çocuklarına sahip çıkmasından ve daha sıcak bir aile hayatı olduğundan dolayı Müslümanlardan etkilendim. Maalesef bizim ülkemizde, Türkler'deki gibi sıcak aile kavramı yok. Fatiha, İhlas süresi, Ayet el Kürsi, namazda okunması gereken sureleri biliyorum. İslam ile ilgili birçok şey okuyorum. Okuduğum duaların anlamını öğrendim. Bilerek okuyorum. Kelime-i Şahadet'in manasını biliyorum. Günlük ibadetlerimi yerine getiriyorum'' diye konuştu. Maslova'nın Müslüman olmasına vesile olan erkek arkadaşı Ahmet Yalçın da Maslova'nın yüreğinin, zaten İslamiyete yatkın olduğunu söyledi. Maslova'nın Müslümanlığı seçmesine katkı sağlamaktan mutluluk duyduğunu belirten Yalçın, şöyle konuştu: ''Arkadaşımın eşi vasıtasıyla Oxana ile tanıştım. Tanışmamızın ardından, İslam dinini Oxana'ya anlattım. Zaten kendisinin de dinimize ilgisi vardı. Dini sohbet ve tartışmalardan sonra Rusça Kuran hediye ettim. Kendi isteğiyle okudu, inceledi. Kendisi dinimizi yüreğine yakın hissettiği için Müslüman oldu. Ben de bu arayışında kendisine yardımcı olarak Müslüman olmasına vesile oldum. Bundan dolayı ayrı bir mutluluk yaşıyorum.'' Alanya Müftüsü Başpınar ise, Maslova'nın, Müslümanlığı seçmesinin kendisini çok mutlu ettiğini belirterek, ''Hayatının en önemli kararını vermiş oldu. Kuranı Kerim'i okuduğunda çok etkilenmiş. Şu anda Rusça Kuran'dan sureler okuyor. Müslüman gibi yaşayarak dini vecibelerini yerine getiriyor. Bu çok mutluluk verici'' dedi.

Hiç yorum yok: