7 Eylül 2008 Pazar

Nadia müslüman oldu

Düzce'nin Akçakoca ilçesinden Ersin Kaya, Ukrayna'nın Kiev şehrinde tanıştığı Nadiye Hilko ile 6 ay önce evlendi. Eşini çok sevdiğini söyleyen Nadiye Hilko, eşinin hiçbir baskısı olmadan Müslümanlığı seçtiğini söyledi. Ukrayna'nın Kiev şehrinde çalışan Ersin Kaya(24) burada tanıştığı Nadiye Hilko ile 6 ay önce evlendi. Nadiye Kaya eşinin Türkiye'de ikamet ettiği Düzce'nin Akçakoca ilçesine geldiklerinde eşine Müslüman olmak istediğini söyledi. Ersin Kaya bunun üzerine Akçakoca İlçe Müftülüğü'ne müracaat etti. İlçe Müftüsü Hasan Erdoğan, gerekli işlemleri başlattı. Nadiye Kaya, Narin ismini alarak Müslüman oldu. İlçe Müftüsü Hasan Erdoğan, kendisi için en önemli noktanın Kaya çiftinin daha önceden evlenmiş olmaları olduğunu belirterek, "Evlenirken bu arkadaşımız Müslümanlığı şart koşmamış, benim anladığım bu. Evlilik hayatı devam ederken Müslüman olmaya karar vermiş. Bana Müslüman olmak ve Müslüman olduğunu belgelemek için belge almak üzere müracaat ettiler. Ben de gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra bu gün için gelmelerini söyledim. Bu gün burada Narin kızımız Müslüman olacak." dedi. Daha önce Hıristiyan olan Narin, eşi Ersin'in Müslüman olduğu için Müslümanlığı tercih ettiğini belirterek, "İleride çocuğum olursa bir kararsızlık içinde kalmak istemiyorum. Çocuğumun da Müslüman olarak büyümesini istiyorum." dedi. Anne ve babasının kocasını çok sevdiklerini söyleyen Narin Kaya, Müslümanlığı tercih ettiği için ailesinden tepki almadığını söyledi. Eşinin Müslümanlığı tercih etmesinde kendisinin bir baskısı olmadığını söyleyen Ersin Kaya, "Geçtiğimiz ayın 30'unda Akçakoca'da düğün yaptık. Benden yana hiçbir baskı olmadı. 6 ay önce bana Müslüman olmak istediğini söyledi. Biz de Akçakoca'ya geldiğimizde Müftü Beye konuyu arz ettik" dedi. (CİHAN)05.09.2008 1

Hiç yorum yok: